nuffnang ads

Thursday, December 2, 2010

PETALING JAYA: 3 MAUT NAHAS DI LEBUHRAYA PERSEKUTUAN

TIGA maut dalam satu kemalangan membabitkan dua buah kenderaan di KM28.4 Lebuhraya Persekutuan Klang-Kuala Lumpur awal pagi tadi.

Dalam kejadian jam 1.30 pagi itu, seorang rakyat Myanmar yang menyeberang lebuhraya berkenaan dilanggar sebuah Perodua Viva yang dalam perjalanan ke arah Shah Alam, menyebabkan mangsa, Dong Sian Sing tercampak ke laluan bertentangan.

Nasib mangsa bertambah buruk apabila tercampak ke laluan bertentangan, sebuah pacuan empat roda Toyota Hilux pula gagal mengelak lalu merempuh dan mengheretnya sejauh 50 meter.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, ACP Arjunaidi Mohamed, berkata Toyota Hilux itu pula hilang kawalan lalu terbalik dan dua penumpang di dalamnya tercampak lalu mati di tempat kejadian.

Dua penumpang Toyota Hilux yang maut itu dikenali sebagai Htet Ien Zau, 29, warga Myanmar dan Mohd Yuros Shahril Mohd yusof, 21, warga tempatan.

Kedua-dua pemandu Viva dan Toyota Hilux hanya cedera ringan. Arjunaidi turut mengingatkan orang ramai supaya tidak menyeberang lebuhraya sebaliknya menggunakan jejantas yang disediakan.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10