nuffnang ads

Friday, December 17, 2010

KISAH BENAR: DUKA SEORANG BANDUAN PADA SAAT-SAAT AKHIR TERPAKSA MELEPASKAN SEORANG ISTERI

Inilah surat yang ditulis oleh seorang banduan kepada isterinya pada 20.11.95 bagi meluahkan perasaannya selepas isterinya tidak lagi mengunjunginya di penjara dan kemudian meminta cerai. Kisah duka seorang banduan bergelar suami ditinggalkan isteri.
Assalamualaikum...Buat renungan Zah. Aku berbicara tentang kau dan aku....masih ingatkah lagi pada aku? Aku yang pernah hadir dalam hidupmu seketika dulu. Tentu kau tak lupakan? Zah! Di sni aku ingin nyatakan ingatanku masih segar lagi semasa di kubur arwah Baba, kau ada mengatakan padaku kau akan menolong aku walau apa cara sekalipun. Tetapi semuanya hanya manis di bibir sahaja. Aku tidak marah padamu malah aku ucapkan terima kasih padamu. Dan lagi di saat-saat akhir kita bertemu di hospital kau katakan padaku walaupun berapa lama hukuman yang aku jalani, kau sanggup melawatku. Puas sudah aku menunggu tapi kau tak kunjung jua. Malahan sepucuk surat pun tak kau layangkan padaku di sini.

Kini aku inginkan kepastian yang nyata darimu apakah aku masih lagi bertakhta di hatimu atau kau sudah lontarkan jauh dari hidupmu. Enam bulan aku di sini sudah cukup untuk kau memikirkan apa yang terbaik untuk dirimu. Tentang anak-anak, kuamanahkan pada kau semasa kutiada. Aku harap berikanlah didikan yang sempurna pada mereka. Doa dan harapanku semoga anak-anakku sihat selalu dan juga dirimu.

Sebelum aku membuat keputusanku dulu, ada baiknya aku mengetahui dulu keputusan yang ada di tanganmu. Akhir kata dariku, jagalah diri baik-baik kerana kau masih kepunyaanku yang sah.

BANGUNAN..., BILIK.....
PENJARA PUSAT KAJANG, 43000 KAJANG.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10