nuffnang ads

Sunday, December 12, 2010

GADIS TEMPATAN TERANCAM: MEREKA ASYIK PILIH KE LOMBOK KINI PEMUDA MALAYSIA CARI JODOH KE MAGRIBI

Trend memilih jodoh di kalangan gadis Magribi dikatakan bakal memberi ancaman baru kepada gadis tempatan. Dengan semakin banyak pemuda beralih selera ke arah wajah yang menyimpan hidung kebab, gadis tempatan tentu berasa ini suatu masalah negara juga!

Metro Ahad hari ini dalam laporan muka depannya, menyiarkan berita tentang 'mudahnya' jejaka negara ini mendapat isteri di kalangan gadis Magribi. Malah dinyatakan juga beberapa kelebihan gadis magribi, termasuk cantik, berkulit gebu, subur, belum tercemar, taat,, pembersih, bukan jenis pengikis dan murah.

Dan ditambah pula ada segelintir gadis tempatan yang memilih pemuda luar negara dari Lombok, jejaka di negara ini dilaporkan semakin hilang selera dengan gadis tempatan. Soalnya, benarkah? Tidak cantik atau tidak taatkah gadis tempatan sekarang ini?

Namun ancaman yang datang daripada persaingan gadis Magribi ini turut disentuh oleh pakar motivasi Hushim Salleh.

Kata Hushim, realitinya hari ini semakin ramai wanita negara ini yang semakin lanjut usianya belum berkahwin gara-gara sukar mendapat pilihan lelaki yang serasi dan bersesuaian dengan mereka.

Pada masa sama katanya, faktor lain seperti belanja semakin tinggi turut menjadi penghalang kepada ikatan perkahwinan.

Justeru katanya, sudah sampai masa masalah itu dikaji dengan mendalam dan dicari jalan penyelesaiannya. Hushim yang juga kaunselor perkahwinan mengakui kekangan seperti belanja hantaran yang semakin tinggi menjadi antara punca rumah tangga yang dibina hancur di pertengahan jalan.

Namun yang pasti, di sebalik masalah itu wujud ruang dan peluang untuk gadis dari negara luar seperti Magribi mengisi kekosongan suri di dalam hati jejaka tempatan. Terancamkah wanita tempatan? Saya tidak fikir begitu sebenarnya.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10