nuffnang ads

Saturday, November 27, 2010

SATU PERTIGA DARIPADA LELAKI AFRIKA ADALAH PEROGOL: HASIL KAJIAN

HASIL kajian terbaru yang dilakukan oleh Yayasan Kajian Perubatan (MRF) yang dibiayai oleh kerajaan mendapati di wilayah Gaunteng, bandar paling popular di Johannesburg, lebih 37 peratus lelaki yang ditemubual mengaku mereka pernah merogol sekurang-kurangnya seorang wanita!

Hasil kajian yang sama juga mendapati 7 peratus daripada 511 lelaki yang ditemubual juga mengaku pernah terbabit dalam kegiatan merogol secara berkumpulan.

Lebih 51 peratus daripada 511 wanita yang ditanya pula mengaku pernah berdepan keganasan yang dilakukan oleh kaum lelaki manakala 78 peratus lelaki pula mengaku pernah bertindak ganas ke atas kaum perempuan.

Kajian yang serupa juga mendapati 25 daripada 100 wanita yang ditemui, mengaku mereka menjadi mangsa rogol tetapi kajian mendapati hanya satu daripada 25 kes itu yang dilaporkan kepada pihak berkuasa.

Berdasarkan kaian yang dilakukan, satu kesimpulan ditemui iaitu kaum lelaki Afrika suka melakukan rogol bagi memenuhi kehendak nafsu manakala selebihnya kerana marah atau sebagai dendam ke atas golongan wanita yang pernah menyebabkan mereka berasa tidak puas hati.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10