nuffnang ads

Sunday, November 28, 2010

BATUK 12 HARI DI HOSPITAL SWASTA: CAJ RM23,000!!!

HANYA kerana batuk dan dirawat 12 hari di sebuah hospital swasta di Batu Pahat, seorang pekerja swasata dikenakan caj rawatan sehingga RM23,000!

Paling menghairankan caj ubat sahaja mencecah RM9,852 walaupun dia hanya menjalani imbasan x-ray dan memasukkan wayar ke hidungnya.

Demikian nasib malang menimpa Roslan Hussin, 46, selepas doktor panel syarikatnya meminta dia membuat pemeriksaan di sebuah hospital pakar selepas mengadu batuk selama dua minggu tanpa dapat dikesan puncanya.

Menurut Roslan, doktor pusat perubatan itu menyatakan dia mengidap asma, tetapi dia tidak percaya dan kerana terlalu terkejut dengan bil yang begitu tinggi, beliau meminta rawatan ke hospital kerajaan.

Doktor perubatan hospital berkenaan kemudian menulis surat merujuknya ke Hospital Kluang, tetapi dia diberi oleh doktor perubatan di Hospital Kluang, kalau pakar sendiri tidak tahu punca penyakitnya bagaimana mahu dirawat penyakitnya itu.

Roslan ternyata kecewa dengan caji dikenakan hospital swasta itu kerana melebihi bayaran dibenarkan oleh syarikatnya iaitu sebanyak RM15,000.

Kini dia berubat secara tradisional dan hasilnya memuaskan. Apalah doktor pakar ni...tok bomoh lebih hebat nampak!

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10