nuffnang ads

Sunday, October 24, 2010

ZAQUAN DAN AYU RAUDHAH SAH TAK JADI KAHWIN!

HARI ini saya ada menghubungi seorang wartawan hiburan, sembang sikit-sikit cerita fasal  Zaquan dan Ayu dengar cerita betul nak kahwin. Nak kahwin betul-betul.

Wartawan hiburan dari sebuah majalah yang suka pamer gambar buka sikit-sikit itu tu boleh pulak sound saya. Dia kata buat apa nak tahu sangat fasal artis nak kahwin? Cerita fasal apa jadi pada balu Bentong Kali atau cerita fasal ayah Juraimi kan lebih afdal. Saya tahu dia bergurau, tapi saya jelaskan saya nak tahu juga fasal perkahwinan Zaquan dan Ayu.

"Engkau orang kan rapat dengan Ayu," saya pekikkan dalam telefon. Wartawan perempuan sebaya anak lelaki saya itu pun balas balik.

"Pak cik...pak cik.. dia orang tak jadi kahwin!"

Segantang saya menyumpah. "Penat aje aku baca tulisan engkau. Cakap dia orang nak kahwinlah...nak nikahlah! Kalau zaman aku dulu, wartawan buat cerita macam ini mampus kena sekel!"

Di hujung ketawa anak dara wartawan majalah itu terdengar kekeh tak terhenti-henti. Di hujung kekeh itu bersambung pula suaranya berdecit-decit. Cisss! Zaquan dan Ayu tak jadi kahwin? Saya tanya dalam diri beberapa kali.

Kemudian terfikir pula, kenapa sejak seminggu ini banyak orang tulis mereka nak kahwin? Letih bercakap, saya tumpang lalu dan bagi salam. Budak itu pun terkekeh-kekeh menjawab salam saya.

Tadi lebih kurang sejam lepas borak-borak kosong dengan mak andeh cerita Zaquan tak jadi kahwin saya terima panggilan dari budak wartawan gedik-gedik tu.

"Pak cik..."
"Engkau nak hape?"
"Zaquan dengan Ayu jadi kahwinlah!!"
 Ciss..secupak marah memercik dari mulut.
 "Heyy..engkau ni miang ke hape? Tadi kata tak jadi..sekarang jadi pulak!"

Nak tahu apa budak itu jawap?
"Tadi saja aje...saya nak poyokan pak cik sebab pak cik selalu poyo saya!!!!!!"

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10