nuffnang ads

Tuesday, August 31, 2010

NAMEWEE SERAH DIRI DI BALAI POLIS TAMAN TUN DR ISMAIL JAM 9.20 TADI

BUDAK lelaki keturunan Cina dari Muar, Namewee atau nama sebenarnya Wee Meng Chee, 27, yang didakwa pelbagai pihak sebagai rasis kerana menerbitkan video berunsur perkauman yang sarat dengan kata-kata lucah menyerah diri di Balai Polis Taman Tun Dr Ismail di Kuala Lumpur jam 9.20 tadi.

Budak itu yang kerjanya banyak dalam menerbitkan video dan lagu kontroversi, termasuk video terbaru yang menyindir, menyelar dan menghina pelbagai pihak ekoran kes seorang pengetua sekolah di Johor didakwa mengeluarkan kata-kata perkauman, menyerah diri diiringi seorang peguam.

Budak itu menaiki sebuah kereta jenis BMW berwarna kelabu dan berbaju hijau ketika ditemui wartawan di tempat letak kereta masih menafikan yang dia seorang rasis sebaliknya budak itu dengan bangga berkata dia adalah contoh kepada konsep 1Malaysia yang diperkenalkan Perdana Menteri.

Malam semalam dalam laman facebooknya, budak itu dengan bangganya juga memberitahu tiga buah kereta polis datang ke rumahnya di Muar. "3 POLICE CARS FINALLY CAME TO MY MUAR HOME TO ARREST ME...this happened 15 minutes before our 53rd National Day Celebration"

Kini, terpulang kepada polis untuk menyiasat. Laporan telah dibuat daripada pelbagai pihak yang tersinggung dengan cara dia menerbitkan video kerana sarat dengan kata-kata lucah. Malah Presiden MCA, Chua Soi Lek juga bersetuju kandungan video itu mengandungi kata-kata kasar seperti dilaporkan akhbar hari ini.


MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10