nuffnang ads

Tuesday, August 31, 2010

MICHAEL SOOSAI DIBERKAS POLIS

PELARIAN bertahun-tahun selepas terbabit dalam kes penipuan RM1 juta dan kes pembunuhan rakyat Malaysia, N Subramaniam pada tahun 2002 menemui noktahnya, apabila penjenayah paling dikehendaki Michael Soosai, akhirnya diberkas dalam satu operasi khas menggunakan kaedah teknologi tinggi oleh polis India, Khamis lalu.

Soosai diberkas di sebuah hotel di Chennai selepas sepasukan polis India menjalankan operasi khas selama tiga bulan dengan memasang alat pengesan pada telefon dan keretanya bagi tujuan memantau pergerakannya yang licik.

Pesuruhjaya Polis Coimbatore, Sylendra Babu, memberitahu Bernama, turut ditahan dalam operasi itu ialah isteri dan tiga anaknya, bersama satu kilogram emas, dua buah komputer riba dan beberapa telefon bimbit yang dipercayai miliknya.

"Dia tidak menyedari bahawa kami memang sedang memantau pergerakannya dan bila ditahan, dia sangat terkejut. Selama ini dia hidup berpindah randah di beberapa daerah dan negara luar termasuk Nepal, Bhopal dan Goa," katanya.

Penjenayah warga Malaysia itu sebelum ini menjadi perhatian ramai apabila ada pihak membuat laporan palsu mengatakan dia telah meninggal dunia selepas terbabit dalam kes pembunuhan N Subramaniam, di Cheyyur, Kancipuram pada 2002.

Tiga anaknya, dua lelaki yang berusia tiga dan lima tahun, manakala perempuan berusia 15 tahun, kini ditempatkan di sebuah pusat tahanan juvana kerajaan di Coimbatore.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10