nuffnang ads

Sunday, August 29, 2010

NAMEWEE CABAR KETUA PUTERI UMNO BERDEBAT!

WEE MENG CHEE, pemuda yang lebih dikenali sebagai Namewee, menolak kecaman yang dibuat oleh pelbagai pihak ke atasnya kerana dikatakan telah bersikap rasis dan menyentuh sensitiviti perkauman dalam penerbitan video terbarunya.

Malah hari ini dia turut mencabar Ketua Puteri Umno, Datuk Rosnah Abd Rashid Shirlin, berdebat dengannya bagi membuktikan dakwaan Rosnah bahawa dia tidak mempunyai rasa hormat dan tanggungjawab kepada negara sebagai dakwaan yang salah.

Dalam satu kenyataan akhbar yang disiarkan di dalam laman blognya hari ini, Namewee yang dikecam hebat pelbagai pihak kerana bersikap lucah dan keterlaluan menghasilkan video terbarunya berjudul Nahh!!! baru-baru ini, turut mempersoalkan kecaman yang dibuat beberapa pemimpin politik di dalam Utusan Malaysia.

"Jika ketua puteri berasa saya tidak ada rasa hormat dan tanggungjawab terhadap negara, saya minta dia datang berdebat dengan saya seberapa segera. Saya juga mahu tahu kenapa dia (Rosnah) asyik menyerang mangsa dengan kenyataannya, sedangkan pengkhianat (pengetua sekolah) masih belum dikenakan tindakan," katanya dalam kenyataan itu.

Namewee juga, akibat didesak dengan pelbagai kecaman telah menarik balik penerbitan video pendeknya yang dianggap keterlaluan itu daripada akaun youtube miliknya serta-merta.

Menerusi kenyataan yang ditulis dalam bahasa Mandarin dan Inggeris itu, Namewee juga menjelaskan bahawa dia sengaja menggunakan bahasa kelihatan kasar dan lucah dengan tujuan supaya motif yang ingin disampaikannya dapat diterima dengan cepat dan berkesan.

Antara elemen yang kurang menyenangkan dalam video itu selain lirik lagu rap yang amat kasar, ialah penggunaan isyarat jari lucah selain penggunaan gambar pisang bertujuan merendah-rendahkan moral Siti Insyah dan Kementerian Pendidikan yang didakwanya terlibat dalam isu berbaur perkauman di Sekolah Menengah Bukit Selambau, baru-baru ini.

Ini bukan kali pertama Manewee membangkitkan kemarahan banyak pihak. Penghasilan beberapa video sebelum ini juga menyebabkan ada pihak hampir hilang rasional apabila dia mengenepikan nilai estetika dan moral dalam penghasilan videonya.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10