nuffnang ads

Saturday, August 28, 2010

EDITOR MAJALAH PLAYBOY INDONESIA DILARANG KE LUAR NEGARA

PEJABAT Pendakwaraya Jakarta hari ini menghantar surat kepada Ketua Pengarah Imigresen negara itu bagi permohonan mendapatkan satu perintah larangan ke luar negara dikenakan ke atas Editor majalah Playboy, Erwin Arnada.

Ketua Jabatannya, Muhammad Yusuf, berkata tindakan itu diambil bagi mengelakkan Erwin melarikan diri selepas dia gagal menghadirkan diri ke pejabat berkenaan selepas mahkamah mengenakan hukuman penjara dua tahun ke atasnya.

Difahamkan, satu saman menghendaki Erwin hadir juga telah dihantar ke kediaman editor kontroversi itu di Bendungan Hilir, Jakarta Pusat, hari ini.

Menurut Muhammad, jika Erwin masih gagal melaporkan diri ke pejabat pendakwaraya, saman kedua akan dihantar kepadanya pada Isnin depan. Erwin dikenakan hukuman penjara dua tahun oleh mahkamah ekoran tindakan yang diambil oleh pemimpin masyarakat Islam yang mahukan majalah itu diharamkan penerbitannya kerana didakwa menjejaskan Islam di Indonesia.

Sementara itu, Erwin yang tidak dapat dikesan dikatakan telah menghantar satu pesanan menerusi twitter petang tadi memaklumkan tidak akan cuba melarikan diri. Dia sempat memberitahu masih berada di Jakarta tetapi tidak memaklumkan lokasi sebenar.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10