nuffnang ads

Wednesday, July 28, 2010

TENTANG NAJWA LAGI


Ada kawan bertanya, Muhyiddin tak marah ke sebab orang dah ramai tahu Najwa tu anak dara dia? Satu soalan klasik yang bagus tetapi klise.

Jawab saya kenapa TPM harus marah sebab memang itu anak dia. Lagipun apa yang anak dia buat, memang dalam pengetahuan dia. Mahu dia apakan anaknya hanya kerana tidak mahu orang tahu yang anak daranya itu seorang anak seni. Berdosakah menjadi seorang anak seni?

Tambah saya lagi, seorang ayah harus berbangga memiliki seorang anak dan lebih berbangga lagi kalau anaknya berjaya dalam bidang yang diminati oleh anaknya sendiri. Lainlah kalau bidang yang diceburi oleh Najwa itu bidang yang terletak di luar buku kehidupan seorang manusia biasa.

Kawan yang sama menambah soalan. Tidakkah dengan menjadi anak seni meletakkan ayahnya di garisan bahaya terutama kerana dunia politik adalah suatu dunia yang di luar jangkaan.

Jawab saya begini. Najwa telah dewasa. Pisau di tangan dia. Timun di tangan dia. Dia ada dua pilihan. Satu menjadi anak kebanggaan ayah dan satu lagi menjadi anak yang akan mencatat sejarah hitam dalam kehidupan ayah. Dia hanya perlu memilih satu.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10