nuffnang ads

Wednesday, July 28, 2010

SIMPATI BUAT JANNAH DAN FARAH


Farah Azlina Latif digugurkan daripada pasukan lapan DPP yang terbabit dalam pendakwaan kes liwat Anwar Ibrahim. Konon berlaku hubungan mesra antara pengadu, Mohd Shaiful Buhari Adnan dengan wanita muda itu menyebabkan satu tindakan melindungi kewibawaan pasukan itu terpaksa diambil. Maka Farah pun rasmi dikecualikan daripada menganggotai pasukan itu.

Secara peribadi saya tak kisah kalau benar berlaku hubungan mesra antara Shaiful dan Farah. Itu bukankah hak peribadi seorang lelaki dan wanita untuk bercinta dan berkasih-sayang. Kucing jantan sama kucing betina pun kalau tengah mengawan pun tak boleh kita ganggu. Inikan pula manusia yang cuba menjalinkan hubungan baik dan mesra. Selagi tak melanggar batas undang-undang dan hukum Allah, nak diapakan hubungan itu.

Cuma kalau tidak benar dakwaan tentang hubungan itu, bagaimana? Kesian pula si Farah. Tak semena-mena jadi mangsa keadaan. Tapi tak apalah Farah. Kalau benar tidak ada apa-apa hubungan antara kamu dengan Shaiful, berlambak lelaki handsome dan gagah perkasa kat luar ni. Percayalah, mereka pun ada perasaan juga. Apatalah lagi melihat Farah yang comel dan bergetah.

Tentang Shaiful pula macam mana? Tak simpati ke kalau cerita itu tidak benar? Waduh...waduh kata orang Jawa. Tak apalah Shaiful. Sabar ya sabar. Dugaan maha hebat telah kamu lalui, hal-hal begini kecil sahaja. Anggaplah macam debu. Simpati sebenarnya lebih kepada Farah kerana tindakan telah diambil.

Oppsss...Jangan lupa wei! Jangan lupa. Tak kesian kat seorang lagi ke? Siapa? La...kan kata Shaiful ada tunangnya. Si Jannah tu. Tak kesian ke kat dia. Waduh...waduh. Terlupalah pulak wak. (kejap wak kejap saya) Tentu luka hati Jannah kalau benar memang ada hubungan di antara Shaiful dan Farah. Kalau tak luka, saya tak tahulah, sebab suami pun sayang bini. Inikan pula tunang. Jannahh tu budak baik nampaknya. Tentu kalau hatinya luka, susah dan lambat nak sembuh. 

Jadi cara paling baik untuk melihat keadaan ini menjadi seperti sedia kala, marilah berharap moga-moga apa yang didakwa tentang hubungan Shaiful dan Farah hanyalah dakwaan semata-mata. Kesian si Jannah. Tapi jangan bawa hati terlalu jauh Jannah. Kalau dakwaan itu benar berlaku, lapangkan hati. Tenangkan fikir. Kat luar ini pun banyak lagi lelaki yang boleh dijadikan pengganti. 

Saya simpati pada apa yang berlaku tapi Allah lebih mengetahui kalau benar, kenapa ia berlaku. Wallahuallam.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10