nuffnang ads

Tuesday, July 27, 2010

NAJWA MAHIADDIN: SELAMAT MAJU JAYA

Terbaca dalam blog DuniaTiger mengenai seorang wanita manis bernama Najwa Mahiaddin. Ehemm...anak orang terkenal tu. Tapi tulis DIY dalam blognya, wanita itu tidak mahu kedudukannya sebagai salah seorang anak orang penting mengganggu dalam bidang diceburinya. Maknanya, kejayaan atau turun naik kerjayanya biarlah di atas bakat dan kerja kuatnya.

Baguslah macam itu. Tak payahlah nak tumpang populariti Mahiaddin. Tapi ramai juga tak tahu siapa itu Mahiaddin. Tak apalah. Tak tahu pun tak apa asal kita tahu nama anaknya yang mulai cemerlang itu. Cerita anaknya mungkin lebih baik dikongsi daripada cerita ayahnya. Bukan apa. Cerita dunia hiburan atau artis lebih santai dan tidaklah semual cerita politik yang kadang kala sanggup menggigit tangan kawan atau memijak kepala kawan.

Politik itu bersih, tapi yang tak bersihnya apabila orang masuk ke dalam politik secara kotor atau mempolitikkan semua hal untuk benda yang ada kepentingan sendiri. Kesian mufti Perak. Adakah patut ada orang gelar Har.... dan Har.... Sabarlah Tan Sri Tuk Mufti Sahibus Samahah. Dalam dunia bukan kita yang meletakkan harga. Harga pada kita lebih banyak diletakkan orang. Semoga diselamatkan daripada caci dan cerca.

DEBUS DEBUS SINGA LAUT MEMBELAH OMBAK: Sesekali teringin lihat Jasni Shafie dengan Dahlan Makmor jadi artis

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10