nuffnang ads

Sunday, July 25, 2010

JULIANA EVANS: APA KHABAR ANAK MURIDKU?

Dia anak remaja yang comel, tapi yang paling penting dia berbakat dan mempunyai semangat yang gigih dalam dunia yang diceburinya.

Pernah saya katakan padanya kira-kira dua tahun lalu. Peganglah cakap uncle yang kamu insyaAllah akan berjaya dalam bidang hiburan, terutama dalam bidang lakonan. Bukan sahaja akan berjaya dalam bidang pengiklanan, kamu juga tentu boleh berjaya dalam bidang yang ada kaitan dengan dunia hiburan tanah air. Tapi tambah saya kalau dah berjaya, jangan sombong ya. Walaupun ada unsur gurauan tapi saya memberitahunya penuh keikhlasan.

Kini lebih dua tahun berlalu. Saya lihat Juliana Evans ada peningkatan. Cuma pesan tambahan saya jangan lupa tanah dipijak tatkala ingin melompat ke langit tinggi. 

Tentu Ju juga masih ingat bagaimana sewaktu saya menghantarnya pulang ke apartment kediamannya pada lewat satu petang. Bagaimana dia berkali-kali memujuk saya supaya bersabar dan tenang. Sebab apa? Sebab ketika itu sebuah kereta kancil entah macam mana memotong kereta yang saya pandu dari sebelah kiri dan akibatnya kereta itu menggesel bahagian kiri depan kenderaan itu.

Kata Ju ketika itu lebih kurang begini: "Uncle okay kan..uncle sabar tau!" Lalu saya jawab, saya okay. Kami memerhatikan sahaja kereta Kancil yang terus memecut laju walaupun saya honkan beberapa kali supaya berhenti.

Demikian sedikit kenangan bersama Juliana Evans. Doa saya semoga kamu berjaya dan jangan lupa dunia hiburan tanah air boleh bertukar menjadi jerangkap samar kalau kita tidak berhati-hati menyusur jalannya yang penuh disirami cahaya glamour berwarna-warni.

DEBUS DEBUS SINGA LAUT MEMBELAH OMBAK: Artis kalau tak ada bakat tak ke mana. Tapi kalau ada bakat tak dimanfaatkan pun tak akan ke mana-mana.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10