nuffnang ads

Sunday, July 25, 2010

BN NAK URUSKAN HOSPITAL PORT DICKSON PUN TAK RETI!

Nah engkau...kali ni bolehlah tulis kaw-kaw. Sekurang-kurangnya boleh juga buka mata TPM Muyhidin supaya jangan lepas cakap kutuk Selangor. 

Ini pasal Negeri Sembilan. Negeri di bawah tadbir BN. Maknanya di bawah tadbir Muyhidin juga. Muyhidin mungkin dah baca The Star hari ini. Itu fasal Hospital Port Dickson punya masalah. Jangan kata ini masalah baru dan terpinggir. Dah lama sangat. Staf hospital itu pun boleh bersumpah mengiyakan. Kasihan dan simpati dan saya akui hal itu benar-benar berlaku kerana saya pernah menghantar saudara mara ke hospital itu dulu. Ia terletak bersebelahan Kolej Jururawat Desa.

Adakah patut doktor terpaksa guna lampu telefon bimbit yang dikepit celah mulut untuk suluh pesakit ketika menjahit luka pesakit. Kasihan sebuah negara yang konon bagus ditadbir BN boleh biarkan doktor bekerja dalam keadaan seperti zaman perang. Sudahlah penghawa dingin tak berfungsi dan sistem eletrik kerap terputus, nyawa pesakit juga boleh jadi bahaya. Apa pun saya tabik doktor berkenaan. Walaupun kerajaan BN lambat membantunya, dia tetap gigih menjalankan tanggungjawabnya. Tahniah doktor! Takziah BN!

Hah sekarang..di mana kredibiliti Menteri Besar yang juga orang BN. Di mana efisiensi jabatan kerajaan bawah BN. Bagus sangatkah? Masalah yang berlaku di hospital itu bukan rahsia lagi. Kalau bangkai, satu kilometer dah terbau melantung busuknya! Ramai yang tahu dan berlarutan sejak sekian lama. Nak sorok apa lagi. Nak bagi alasan apa lagi. Kalaulah hospital itu letak di Selangor, bukan main berbuih mulut orang seperti Khir, Noh dan Muyhidin tuduh konon PR tak pandai tadbir negeri. Sekarang jawablah. Isu bahayakan nyawa pesakit di hospital kerajaan ini lebih penting dari isu pasir. Berwibawa dan bagus sangatkah BN? Hanya orang yang letak akal di lutut sahaja akan akui wibawa.

Kasihan doktor dan jururawat. Kesian staf hospital itu kerana ada juga terpaksa mencuci sendiri tandas. Malu dan memang memalukan sebuah hospital kerajaan BN boleh jadi sedemikian daif. Boleh diumpamakan hospital zaman perang. Yang jadi mangsa doktor, jururawaf, staf hospital dan pesakit. Menteri dan orang politik pula sibuk kutuk dan cerca Selangor. Tapi lupa najis di tempat sendiri belum dibersihkan!

DEBUS-DEBUS SINGA LAUT MEMBELAH OMBAK: TPM...nah engkau. kaw-kaw!

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10