nuffnang ads

Wednesday, June 2, 2010

NOSTALGIA PUTERA 78

Kolonel Amirudin Datuk Sulaiman, menghubungi saya menerusi SMS bertanyakan khabar. Beliau adalah rakan lama saya yang telah tidak ketemu lebih 30 tahun. Kini beliau di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM). Beliau antara ratusan sahabat yang amat prhatin kepada nasib kawan-kawan lama dan sering ringan tangan dan lapang hati, memberi sokongan moral dan material ketika saya didepani ujian Allah.

Selain kolonel Amir, rakan-rakan bekas putera pengambilan 78 yang telah berjaya ialah Mejar Jeneral Datuk Aqbal Samad- Panglima Logistik Udara TUDM, Brigadier Jeneral Ismet Nayan Ismail - Panglima 10 Briged Para, Brigadier Jeneral Zambrose Mat Zain - Panglima Briged Mekanise, Kolonel Hasan Ali - Pengarah Grup Gerak Khas (GGK), Komander Rosli Kamarudin (Navy), Kolonel Sobri (TUDM), Kolonel Soo Kee Sing (nama Islam terlupa) dan Datuk Dr Abdul Fahmi Karim - pakar perubatan Hospital Pantai.

Selain itu mereka yang telah memasuki sektor swasta atau bekerja sendiri adalah mejar (B) Fadzil Abdullah @Choong Voon Leong - pemilik syarikat pengiklanan, kapt (B) Nasir Abdullah - pemilik syarikat kawalan keselamatan, Mejar (B) Shariff Rahmat, Kapt (B) Anuar Abdul Rahim, Mejar (B) Aminudin - pemilik syarikat keselamatan dan Nurazam Zakaria (RHB).

Lebih 180 bekas putera 1978 Maktab Tentera DiRaja kini bertebaran di seluruh negara. Namun ada di antara mereka yang telah kembali ke rahmatullah. Sebahagian besarnya amat cemerlang. Namun demikianlah kehidupan - penuh warna-warni. Namun, kenangan menangis bersama dan saling membantu di kala kita di zaman putera itu tidak mungkin hilang dari ingatan.

InsyaAllah sebuah buku mengenai kecemerlangan bekas putera 78 ini akan terbit pada suatu hari nanti. Kepada sahabat-sahabat yang sering bertanya khabar dan banyak membantu saya, doakan kesihatan saya kembali pulih sepenuhnya dan memberi ruang dan masa kepada saya untuk menghasilkan buku tentang nostalgia kita dan kecermerlangan anda.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10