nuffnang ads

Tuesday, June 1, 2010

DUKA UMAT ISLAM DAN PENCINTA KEAMANAN


Sebahagian daraipada duka rakyat Malaysia kini tertumpu kepada penculikan 12 rakyat kita oleh pasukan komando Israel ketika dalam perjalanan menaiki kapal bagi misi keamanan mengagihkan bantuan kemanusiaan di Gaza.

Mereka dipercayai sedang dipenjarakan oleh sebuah kerajaan yang tidak bertamadun, selepas ditahan tanpa alasan kukuh di sebuah kawasan di perairan antarabangsa. Demi keamanan, mari kita bersama berdoa agar kesemua rakyat kita yang ditahan dibebaskan segera.

Paling menyakitkan hati kita adalah penggunaan kekerasan oleh komando Israel ke atas mereka yang tidak bersenjata. Malah, 'polis antarabangsa' Amerika Syarikat seolah-olah tidak melakukan apa-apa untuk mengajar Israel, misalnya memaksa pembebasan segera smeua yang ditahan. Walaupun insiden tragis ini telah mengorbankan 19 mangsa dan mencederakan berpuluh yang lain ia seolah-olah akan berlalu begitu sahaja. Tanpa adanya tindakan ke atas negara 'barbarian' Israel. Hal ini tentunya amat menyedihkan.

Di manakah maruah negara-negara Islam terdekat, yang sepatutnya bertindak segera. Kutukan dan protes tidak akan dipedulikan Israel. Jadi, kalau ada cara lain yang boleh mengajar Israel, gunakanlah cara itu demi menyelamatkan mereka yang tidak berdosa.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10