nuffnang ads

Wednesday, June 2, 2010

HAMID ISA. "DUA-DUA HAMID SAMA"

Selepas kolonel Amirudin, pada sebelah petang, Leftenan Kolonel Hamid Isa pula menghantar sms kepada saya. Beliau bertanyakan khabar saya. Katanya dia kini bertugas di Kluang dan meminta maaf kerana belum sempat menziarahi saya.

Hamid Isa, asal dari Linggi, sama-sama satu kelas di RMC. Sama-sama nakal dan ramai di antara kawan kami tak tahu yang saya dan Hamid Isa ketika sekolah rendah pernah mewakili sekolah masing-masing bertanding dalam musabaqah al-Quran peringkat daerah Port Dickson. Dia dari kompeni B, saya pula dari kompeni E.

Terima kasih sahabat. Dalam kehidupan ini, banyak yang perlu kita lalui. Kadang-kala laluan yang kita rentas amat berbeza dan ia memisahkan kita sedemikian lama. Namun kehidupan kita juga mengekalkan satu-satunya yang berharga dalam diri kita. Kenangan! Selama mana pun terpisah, kenangan pasti menggamit kita. Manis atau pahit kenangan itu, bukan persoalannya.

Begitu juga tentang persahabatan. RMC mengajar kami tentang persahabatan. Harganya dan maknanya.

Dalam kehidupan ini, kita diajar untuk menjadi sesuatu. Maknanya menjadi benih yang baik. Tercampak ke laut menjadi pulau, tercampak ke gurun menjadi danau.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10