nuffnang ads

Monday, May 24, 2010

AYUH SAMY VELLU, FIKIRKAN.

MIC sentiasa bergolak. Bergolak kerana soal kepemimpinan. Elokkah pertelagahan ini berterusan?

Jawabnya memang sama sekali tidak elok kerana selain merenggangkan hubungan sesama mereka, ia juga akan menjejaskan semangat dan kekuatan Barisan Nasional. Jika dibiarkan terus akan menyebabkan BN seperti rumah dimakan anai-anai sebahagian daripada tiangnya. Dalam kata yang lebih jelas, rakyat atau pengundi BN akan naik meluat.

Di mana silapnya atau siapa yang silap dalam pergolakan yang berlaku apabila Mugilan meminta Samy Velllu meletakkan jawatan dengan segera. Mustahil tiada siapa yang silap. Suara lain dalam MIC juga kedengaran meminta Samy Vellu lepaskan jawatan. Malah mantan Perdana Menteri Tun Mahahthir Mohamed juga pernah menyuarakan hal serupa tidak lama dulu. Tentu ada sebab kalau banyak mulut telah bersuara.

Samy Vellu tentu faham bahasa orang yang memintanya melepaskan jawatan dengan segera. Sekarang, terpulang kepada beliau untuk berfikir semula. Perletakan jawatan tidak bermakna beliau kalah atau tewas selepas menjadi presiden parti itu sekian lama.

Ayuh Samy Vellu, tolong fikirkan. Mungkin beliau ada rasionalnya. Jika ada luahkan seluas-luasnya supaya orang faham. Kalau tak mahu letakkan jawatan dan kekal pada janji terakhirnya itu, terpulanglah. Orang tak akan memaksa. Pisau di tangan beliau, timun di tangan beliau. Cuma nasihat saya hati-hati gunakan pisau untuk memotong timun, takut kalau-kalau terluka jari.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10