nuffnang ads

Sunday, April 3, 2011

KASTAM OH KASTAM!


KASTAM Oh Kastam! Mengapa engkau makan duit? Macam mana aku tak makan duit, orang tak berapa tahu. Oh orang oh orang kenapa engkau tak berapa tahu? Macam mana aku tak berapa tahu, sebab orang tak beritahu aku. Orang oh orang kenapa tak beritahu kastam? macam mana aku nak beritahu kastam, aku pun sama juga. Aku pun sama juga.

Kalaulah boleh dilagukan! Namun penahanan berpuluh pegawai kastam selepas terbongkar penyelewengan duit membabitkan bilion ringgit tidak melibatkan semua pegawai atau kakitangan kastam. Menuduh kastam secara organisasi sebagai tempang, tentulah tidak adil.

Namun menteri yang menjaga kastam dan pegawai paling besar dalam kastam, tentu tahu apa yang mesti mereka lakukan apabila terbongkarnya penyelewengan hasil negara yang dianggap amat besar sekali ini. Tentu mereka tahu, bahawa rakyat akan membuat kesimpulan apa di atas insiden amat buruk ini! Tentu sekali. Patutlah duit tak cukup-cukup!

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10