nuffnang ads

Sunday, April 3, 2011

CHONG WEI: BILA DAPAT GADING BERTUAH, TANDUK TIDAK BERGUNA LAGI?


SATU kejutan berlaku apabila keluar dari mulut Lee Chong Wei, seakan-akan tidak memerlukan lagi khidmat atau sentuhan emas dari Datuk Misbun Sidek, semalam.

Sukan Berita Minggu melaporkan, andai berpandu kepada kata-kata yang terbit dari mulut Chong Wei, semalam jaguh badmintonn negara itu seperti tidak lagi memerlukan 'sentuhan emas' Datuk Misbun Sidek.

Chong Wei yang berjaya mempertahankan kejuaraan Seluruh England, bulan lalu menyifatkan dia kini 'mampu menjaga diri sendiri dan memperbaiki kelemahan.'

 "Ia terbukti apabila saya mengekalkan kejuaraan dalam tiga kejohanan setakat ini. Saya tidak boleh mengharapkan kepada satu jurulatih sahaja kerana saya perlu menjalankan tanggungjawab yang berat, termasuk berlatih bersungguh-sungguh" katanya selepas majlis amal 'Hope & Smile' di Dewan Tunku Geodosi Dome, Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) bagi mengumpul RM1 juta untuk mangsa gempa bumi dan tsunami di Jepun.

Apakah sebenarnya yag tersirat di sebalik kata-kata Chong Wei ini. Benarkah dia menganggap Misbun tidak lagi satu keutamaan dalam dirinya. Jika benar, tidak mengapalah Chong Wei.

Semoga Misbun sabar dan segala pengorbanannya melatih Chong Wei selama ini anggaplah sebagai jasa yang amat ikhlas walaupun terpaksa berdepan penderitaaan isteri yang nazak di hospital. Semoga Misbun tenang dan selamat kembali mencari permata baru dalam dunia badminton negara.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10