nuffnang ads

Friday, January 7, 2011

PENGARAH PELAJARAN JOHOR PANAS PUNGGUNG. JANGANKAN GUNUNG HIMALAYA, KE ETOPHIA PUN AKU IKUT SAMA: HAHAHAHAHAHA!!!

LAIN kali ingat! Rakyat yang bayar gaji, bukan Barisan Nasional. Jadi bila jalankan tugas sebagai Pengarah Pelajaran, tugas hakiki adalah menjaga kepentingan dan kebajikan pendidik, pelajar, sekolah serta ruang lingkup kependidikan. Bukannya pergi mengajak guru kaunselor berkempen untuk pilihanraya di Tenang.

Lain kali ingat! Tugas Pengarah Pelajaran bukan menyanyi sambil beronggeng atas pentas mendendangkan lagu: Jangankan Gunung Himalaya, ke Etiophia aku ikut kamu! Tugas Pengarah Pendidikan amat mulia tanpa masuk campur ke dalam hal-hal politik kepartian. Pengarah Pelajaran harus mengajar guru dan pelajar macam mana berdiri tegak tanpa condong ke kanan atau ke kiri.

Lain kali ingat! Kalau Pengarah Pendidikan boleh menunjukkan kecenderungan berpolitik, guru kaunselor sendiripun boleh menunjukkan kecenderungan berpolitik dengan cara mereka yang lebih smart dan bestari!

Lain kali ingat. Pengarah Pelajaran jangan menyindir guru kaunselor tergigil-gigil bila bercakap dengan pengarah. Guru kaunselor atau guru biasa pun manusia juga, kadang-kala mereka lebih hebat daripada Pengarah Pelajaran. Cuma mereka tidak diberi peluang atau belum sampai rezeki!

Lain kali ingat! Cakap siang pandang-pandang. Mungkin beliau ini sudah mula boleh merasakan hangatnya gurun di Ethiopia hari ini. Apatah lagi dengar cerita PAS akan membuat laporan polis ke atasnya.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10