nuffnang ads

Wednesday, January 19, 2011

MISTERI KANAK-KANAK 2 TAHUN HILANG BELUM TERUNGKAI, WALAUPUN DITEMUI PAGI INI

DIA hanya seorang kanak-kanak yang baru berusia dua tahun. Namun kehilangannya sejak tengah hari semalam dan ditemui pagi ini di sebuah kebun kelapa sawit sejauh 3 kilometer dari rumahnya, masih menjadi misteri.

Bagaimana kanak-kanak sekecil itu boleh berjalan pada jarak yang jauh, hilangan semalaman dan tidak bertemankan sesiapa, apatah lagi tidak mustahil berdepan ancaman binatang buas seperti anjing liar.

Namun semua pihak yang mencari tetap bersyukur. Nor Aishah Umairah Zamzuri, yang hilang jam 12.30 tengah hari semalam ditemui jam 9.18 pagi tadi oleh orang ramai dan pasukan Bomba dan Penyelamat yang menjalankan gerakan mencari.

Ketika ditemui, tubuh Nor Aishah dipenuhi gigitan serangga dan tidak diketahui di mana dia tertidur selama dia hilang hampir 20 jam.

Menurut Ketua Balai Bomba Slim River, Meor Mohd Ali Meor Hussin, kanak-kanak itu hilang dari rumahnya di Kampung Lintah, Slim Village. Sebaik ditemui, Nor Aishah dikejarkan ke Hospital Slim River untuk menjalani pemeriksaan kesihatan.

Ekoran kehilangannya semalam, satu pasukan mencari dan menyelamat ditubuhkan membabitkan 25 anggota dan diketuai sendiri oleh Meor Mohd Ali.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10