nuffnang ads

Monday, January 24, 2011

AWAS WARGA KOTA: 23 JEJANTAS PEJALAN KAKI DI KUALA LUMPUR 'TIDAK SELAMAT'


SEBANYAK 23 jejantas pejalan kaki di sekitar ibu kota dikatakan berada dalam keadaan tidak selamat untuk pejalan kaki kerana amat terdedah kepada bahaya ragut dan jenayah jalanan.

Jejantas itu menjadi amat berbahaya kepada pejalan kaki, terutama yang menggunakannya secara bersendirian disebabkan keadaannya terlindung oleh papan tanda dan ketiadaan lampu yang menyebabkan ia menjadi pelabuhan bagi peragut untuk berlabuh, mencari mangsanya.

Ketua Biro Anti Jenayah dan Keselamatan Awam parti Gerakan, Lim Teck Ang, mendedahkan perkara ini dan langkah sedang diambil oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur untuk menukar semula kedudukan jejantas itu kepada jejantas yang selamat digunakan.

Beberapa langkah mesti diambil bagi tujuan itu termasuk menurunkan papan tanda yang melindungi pejalan kaki dan pemasangan lampu supaya ia menjadi terang dan boleh dilihat oleh orang lain.

Antara jejantas yang kurang sihat untuk keselamatan pengguna setakat ini ialah di Jalang Pahang, Jalan Genting Klang, Jalan Gombak off Jalan Chong Hwa dan Batu 5, Jalan Ipoh, MRR2, Abdullah Hukum, Jalan Pantai Baru dan Bangsar.-thestar

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10