nuffnang ads

Thursday, December 23, 2010

DUA KES BUDAK BAWAH UMUR MENJALANI LATIHAN AMALI SEKS: BUDAK 12 TAHUN DENGAN LELAKI 24 TAHUN, BUDAK 14 TAHUN DENGAN LELAKI 35 TAHUN

GEJALA sosial membabitkan remaja perempuan serendah usia 12 tahun, dikatakan menjadi antara masalah utama yang melanda Simunjan, di Sarawak.

Dua kes dilaporkan semalam membabitkan pasangan pertama, budak perempuan 12 tahun dengan teman lelakinya yang berusia 24 tahun. Satu lagi kes, membabitkan budak perempuan 14 tahun dengan pasangannya, lelaki berusia 35 tahun.

Ketua Polis Daerah Simunjan, Choo Yin Kok, melihat fenomena ini sesuatu yang membimbangkan selepas kedua-dua kes berkenaan dilaporkan.

Dalam kes pertama  remaja perempuan 12 tahun itu dikatakan telah beberapa bulan menjalani amali seks dengan pasangannya yang berusia 24 tahun. Malah setiap kali mahu melakukan amali seks, teman lelakinya akan membawa budak perempuan itu ke Kuching untuk melampiaskan nafsu mereka.

Kejadian itu berlaku di Sebuyau. Polis telah menahan pasangan lelaki budak 12 tahun itu ketika dia berada di rumahnya.

Sementara dalam kes kedua membabitkan remaja 14 tahun pula, dia ditangkap oleh ahli keluarganya sendiri ketika sedang berhempas pulas melakukan hubungan seks dengan teman lelakinya berusia 35 tahun yang juga jiran terdekat.

Kes ini dilaporkan berlaku di Gedong dan dipercayai mangsa dan suspek telah lama menjalin hubungan sebelum tertangkap oleh ahli keluarganya.

Kedua-dua remaja bawah umur itu kini dirawat di hospital bagi menjalani rawatan dan pemeriksaan.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10