nuffnang ads

Monday, November 29, 2010

WARTAWAN HARIAN METRO TERIMA IJAZAH

SHAH ALAM: Seorang wartawan Harian Metro dan tiga wartawan sambilan Berita Harian Selangor, menerima ijazah dan diploma masing-masing pada istiadat Konvokesyen Universiti Teknologi Mara (UiTM) ke 73, di sini semalam.

Watawan berkenaan, Hamizah Badiran, 23, Nor Fariza Mohd Ramlan, 23, dan Muhammad Badrul Kamal Zakaria, 28, tamat pengajian dan dianugerahkan Ijazah Sarjana Muda Komunikasi Massa, manakala Syalukha Sazili, 22, menerima Diploma Komunikasi dan Media.

Hamizah kini bertugas sebagai wartawan di Kuala Lumpur, manakala tiga lagi bekerja sebagai pemberita sambilan Berita Harian Selangor sejak lima bulan lalu.

Hamizah yang berasal dari Meru, berkata dia tidak menyangka diterima menjadi wartawan Harian Metro yang menjadi cita-citanya sejak belajar.

"Selepas menjalani latihan praktikal di Harian Metro selama 4 bulan, saya kemudian diambil sebagai wartawan sambilan Selangor sebelum diserapkan sebagai wartawan tetap.

"Mungkin rezeki saya lebih cepat berbanding graduan lain dan saya tidak akan mensia-siakan peluang ini," katanya yang meneriam ijazah kelas pertama.

Bagi Muhammad Badrul Kamal, dia tetap teruja menerima ijazah selepas tiga tahun bergelar mahasiswa UiTM.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10