nuffnang ads

Monday, November 29, 2010

BEKAS PENYANYI KUMPULAN ABBA SAMAN SAMI BUDDHA BERKAIT SOAL "MONEY,MONEY,MONEY"

Anni Frid Reuss saman sami Buddha yang juga bekas guru meditasinya kerana gagal kembalikan wang pinjaman RM25 juta

PEMINAT kumpulan Abba yang popular satu ketika dulu tentu masih ingat betapa segarnya lagu "Money,Money,Money" yang berputaran hampir setiap waktu di seluruh dunia. Namun itu hanya kenangan berpuluh tahun lalu.

Kini salah seorang penyanyi kumpulan itu, Anni Frid Reuss atau lebih dikenali Frida, 64, membuka babak baru yang ada kaitan dengan "Money,Money,Money" apabila kes samannya ke atas seorang sami Buddha yang juga guru meditasinya mendapat perhatian di Sweden.

Frida bersama teman lelakinya, Henry Simth, 54, menyaman sami Buddha, Marcus Bongart, kerana didakwa gagal memulangkan wang sebanyak RM25 juta yang dipinjamkan untuk membina sebuah resort meditasi di Malmo, Sweden.

Sebaliknya, pertikaian itu berpanjangan apabila mahkamah di Malmo menolak saman awal Frida dan Henry atas alasan tiada bukti bertulis tentang 3 bayaran yang dilakukan kepada kontraktor oleh Frida bagi menyiapkan resort itu.

Malah Marcus Bongart pula bertindak kurang jujur dengan mendakwa wang yang digunakan untuk membina resort itu diperolehi menerusi derma yang diberikan oleh orang ramai.

Frida bagaimanapun, berkata dia akan tetap berjuang untuk mendapatkan semula wang yang dipinjamkan kepada bekas guru meditasinya itu.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10