nuffnang ads

Friday, November 5, 2010

NAHAS BAS EKSPRESS DI PEKAN: ENAM HARI LAGI NAK BERNIKAH, TUNANG KEMBALI KE RAHMATULLAH

KERING air mata menangisi pemergian orang yang tersayang. Impian untuk bersemayam di mahligai bahagia kini bertukar menkadi pelamin kaca yang terhempas. Lumat dan leburlah segala harapan.

Bakal bernikah pada 11 November ini (hanya tinggal enam hari) Nurul Hana Abu Hasan, 25, tentu tergamam sebaik mendengar berita sedih itu.

Namun dikuatkannya hati, lalu bergegas ke tempat kejadian, di KM20, Jalan Pekan-Nenasi untuk melihat sendiri pemergian tunang tersayang.

Dan sungguhlah apa yang dikhabarkan. Tunangnya yang tersayang, Ismail Nakayuddin Hamdan, 25, disahkan terkorban apabila bas ekspress Transnasional yang dinaikinya malam semalam, terbabas lalu termasuk ke dalam tali air menyebabkan dia meninggal di tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah Pekan, Superintendan Yahaya Othman, mengesahkan kematian Ismail yang beralamat di Taman Cenderawasih, Kuantan. Dia dipercayai lemas apabila air dan lumpur memasuki bahagian dalam bas yang terbabas.

 Turut cedera parah dalam kemalangan bas yang membawa 33 penumpang itu ialah dua penumpang wanita yang belum dikenalpasti. Pemandu bas itu selamat, tetapi dia kini ditahan polis.

Namun cerita sedih Nurul Hana yang kehilangan tunang tercinta yang bakal dinikahi pada 11 November ini  siapakah yang sudi mengongsinya? Bolehkah pemandu bas ekspress itu merasai dukacita di dalam hati seorang wanita yang kehilangan orang tersayang hanya beberapa hari sebelum mereka berada di atas pelamin?

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10