nuffnang ads

Tuesday, November 30, 2010

KERJA SAMBILAN DI INTERNET: GADIS MOHON MAAF PROJEK BUNUH ARNAB YANG DILAKUKANNYA

Huang menekan arnab menggunakan cermin tebal sehingga mati!
adegan Huang memijak arnab turut dirakamkan

SEORANG gadis memohon maaf ke seluruh China hari ini apabila video cara dia membunuh seekor arnab yang tersebar menerusi internet mendapat bantahan pelbagai pihak di negara itu.

Huang Xu dari Sichuan meluahkan kekesalan melakukan 'projek' itu hanya kerana terpedaya dengan tawaran sebuah kumpulan menerusi internet yang menawarkannya kerja untuk mendapatkan wang tambahan.

Video yang dirakamkan itu menunjukkan Huang memijak dan menekan arnab berkenaan yang diletakkan di bawah cermin keras sehingga mati.

Menurut Huang, dia tertarik dengan iklan di dalam internet yang memintanya menghantar resume jika inginkan kerja sambilan mencari duit.

"Selepas menghantar resume, kumpulan itu meminta saya membunuh seekor arnab dan dirakamkan untuk disebarkan ke seluruh dunia. Saya dibayar RM240 untuk kerja itu," katanya.

Video selama 4 minit itu membangkitkan kemarahan terutama di kalangan pencinta haiwan. Seorang pencinta haiwan telah membuat siasatan sendiri dan akhirnya berjaya mengesan sumber video itu. Akhirnya Huang mengaku dan memohon maaf.

Walaupun di China tiada peruntukan undang-undang khas menghukum mereka yang melakukan penzaliman ke atas haiwan, namun pencinta haiwan di negara itu mendesak kerajaan menyegerakan pengwartaan undang-undang berkenaan.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10