nuffnang ads

Friday, October 22, 2010

MARI TOLONG KAMI BUATKAN SATU LITTLE MELAYU DI MALAYSIA

DENGAR khabar ketika Umno sedang berkepak dan bersorak menjulang tangan berapi-api ke udara, proses mengindahkan Little India di Brickfields semakin lancar. Kawasan itu dikatakan semakin bersih dan semakin ramailah peniaga satu kaum berniaga di situ.

Khabar gembira bagi semua rakyat Malaysia ialah Little India itu akan dirasmikan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri..opss Perdana Menteri India Manmohan Singh. Ada orang kampung bertanya apa relevannya Manmohan Singh dengan Little India? Saya katakan itulah konsep 1Malaysia.

Ketika di PWTC, Umno sibuk dengan 1Malaysia, boleh pula mereka seronok wujudkan satu tempat perniagaan untuk satu kaum seperti di Brickfields ini.

Tak apalah kalau itu kehendak mereka. Kehendak kami ialah kalau boleh tolonglah buat satu kawasan perniagaan Little Melayu. Mungkin tepi hutan Raub, atau tepi Gunung Jerai! Atau kalau tidak ada tempat, carilah pulau yang tak boleh dikunjungi orang.

Maka rasmi dan sempurnalah konsep 1Malaysia. Ada little India, ada China Town, dan meriahnya apabila batu nisan pun minta tolong bangsa lain buatkan! Meriah benar 1Malasyia...yalah....salam satu malaysia.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10