nuffnang ads

Sunday, October 31, 2010

DUA PELAJAR TEKAP SETERIKA KE BADAN WARDEN DAN BAS TERBALIK PEMANDU MAUT TAPI SEMUA PENUMPANG SELAMAT

ADA sahabat saya mencadangkan kalaulah waktu boleh ditukar dan sejarah serta kejadian boleh dipadam, banyak benda di dalam dunia ini boleh bertukar dari cerita sedih kepada berita gembira. Dari kisah pilu menjadi berita lucu.

Dia memberi contoh. Berita dua pelajar ditekap dengan seterika oleh warden sehingga cedera mungkin lain jadinya kalau ia terbalik dan dipaparkan menerusi tajuk berita yang membawa maksud berbeza. Dia memberi contoh, kalaulah warden itu pula yang ditekap dengan seterika oleh pelajar berkenaan, tajuknya lebih kurang begini: "WARDEN CEDERA DITEKAP DENGAN SETERIKA OLEH DUA PELAJAR"

Begitu juga dia berharap kalau sejarah boleh dipadam, kejadian bas terbalik di Genting Sempah melibatkan pemandu tanpa lesen dan pemilik bas yang mempunyai 30 saman itu, bertukar tajuk begini: "NAHAS BAS: PEMANDU MAUT, 44 PENUMPANG SELAMAT"

Tapi sahabat saya berkata kemudian, segalanya telah berlaku. Takdir tak boleh diubah dan waktu tak boleh berputar semula. Manusia sahaja yang perlu beringat dan belajar dari pengalaman peristiwa yang berlaku.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10