nuffnang ads

Monday, October 25, 2010

BEKAS PERDANA MENTERI AUSTRALIA DIBALING KASUT BUSUK PADA PROGRAM TV

John Howard dibaling kasut oleh seorang lelaki tadi.

BEKAS Perdana Menteri Australia, John Howard hari ini mendapat hadiah istimewa ketika sedang ditemuramah dalam sebuah program televisyen popular "ABC's Q and A".

Seorang lelaki muncul dari celah-celah penonton, lalu melontarkan kasut busuk yang dipakainya sambil berkata: "Ini untuk kematian rakyat di Iraq!"

Dan tindakan itu kemudian disambut oleh seorang penonton wanita yang berkata: "Tangan kamu penuh dengan darah mangsa pembunuhan!" sebelum wanita itu keluar dan meninggalkan tempat duduknya.

Kejadian memalukan Howard, bekas sekutu utama Amerika dalam sejarah pencabulan bumi Iraq itu berlaku ketika beliau sedang menjawab soalan berkaitan perang dan kematian di Iraq. Lelaki yang membaling kasut itu kemudian dibawa keluar oleh kakitangan stesyen TV ABC.

Howard kemudian dengan muka tak tahu malu memberitahu penonton yang hadir: "Semuanya okay..Jangan bimbang..lupakan...lupakan saja kejadian tadi. Relaks"

Namun penonton yang hadir bagaikan terpaku. Mereka pasti terfikir betapa hinanya seorang bekas pemimpin yang terbabit dalam pembunuhan rakyat Iraq dihina oleh seorang lelaki di depan orang ramai.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10