nuffnang ads

Monday, September 27, 2010

MENYAMAR DATUK PADUKA: LAGI PENJENAYAH DIKEHENDAKI MENYAMAR GELARAN ISTANA

SEORANG daripada empat penjenayah dikehendaki yang juga bekas banduan Penjara Simpang Renggam di Johor yang ditahan semalam, turut menggunakan modus operandi menyamar sebagai penerima anugerah Datuk Paduka bagi meloloskan diri daripada diberkas polis.

Namun taktik 'kitar semula' lelaki berusia 27 tahun itu gagal apabila dia yang dikehendaki berhubung beberapa kes jenayah ditahan sepasukan polis bersama beberapa rakannya ketika berada di sebuah pusat hiburan di sebuah plaza beli belah di Kuala Lumpur.

Menurut sumber polis, ketika ditahan dia turut memakai baju kalis peluru, taktik sama setiap kali dia melakukan rompakan berkumpulan sebelum ini.

"Ketika ditahan dia mengugut polis supaya tidak sewenang-wenang menahannya dengan dakwaan dia seorang penerima gelaran Datuk Paduka daripada sebuah negeri di utara. Namun taktiknya gagal apabila polis tidak mengendahkannya,"kata sumber itu.

Difahamkan, lelaki dikehendaki itu baru sahaja sebulan dibebaskan daripada penjara Simpang Renggam dan sebelum ini dikehendaki berhubung beberapa kegiatan jenayah rompakan dan peras ugut terhadap ahli perniagaan.

Malah sebelum diberkas semalam, dia dan tiga penjenayah lain dikatakan sedang memeras ugut pemilik kafe siber dengan meminta wang perlindungan. Tiga rakan penjenayah itu pula sangat dikehendaki kerana terbabit dalam kes dadah.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10