nuffnang ads

Tuesday, September 28, 2010

CHUA SOI LEK MAHU TIMBALAN PENGARAH BIRO TATANEGARA (BTN) MENJALANI RAWATAN KAUNSELING

PRESIDEN MCA, Chua Soi Lek, menggesa kerajaan menghantar Timbalan Pengarah Biro Tatanegara (BTN), Hamim Hussin, menjalani rawatan kaunseling dan dilatih semula kerana disifatkannya sebagai tidak layak menduduki jawatan berkenaan.

Ini kerana menurut Chua, Hamim telah meninggung perasaan rakyat keturunan Cina dan India menerusi kenyataannya yang berbaur perkauman dalam satu majlis baru-baru ini. Kenyataan itu ada kaitan dengan kedudukan orang Melayu yang disifatkan sebagai perlu memimpin negara ini, berbanding kaum lain.

"Di dalam negara demokrasi, bukan orang tertentu menentukan pihak yang dipilih untuk memimpin negara ini, tetapi rakyat yang berkuasa menentukan siapa layak memimpin negara" katanya.

Hamim dikatakan telah mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman ketika menghadiri dan berucap pada satu majlis melibatkan Puteri Umno baru-baru ini.

Sementara itu, Timbalan Pengerusi Biro Publisiti MCA, Loh Seng Kok pula menggesa polis mengambil tindakan mengikut Akta Hasutan terhadap Hamim.

Isnin lalu, Naib Presiden MIC, Datuk Dr S Subramania, turut mengesa tindakan tegas diambil ke atas Hamim yang mengeluarkan kata-kata berbaur perkauman.

Nah, sekarang lihat sendiri. Mereka langsung tidak boleh disentuh. Kasihan Umno, 360 darjah tidak mempunyai ruang untuk menggunakan strategi memujuk dan menarik orang Melayu kembali kepada parti itu!

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10