nuffnang ads

Thursday, September 30, 2010

10 POLIS TERMASUK SEORANG PEGAWAI DITAHAN KERJA TANPA GAJI DISYAKI MENCURI DADAH DAN MEMBUAT LAPORAN PALSU

SEPULUH polis termasuk seorang berpangkat pegawai daripada kontinjen polis Pahang ditahan kerja tanpa gaji atas dakwaan mencuri dadah dan membuat laporan palsu berkait satu kes dadah yang dikatakan terbesar di negara ini.

Pemangku Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Bukit Aman, Datuk Othman Harun, berkata tindakan itu telah diambil sebelum Mahkamah Tinggi Kuantan mengarahkan siasatan berkenaan dilakukan ke atas mereka, semalam.

"Kesemua mereka tertakluk kepada siasatan dalaman dan kita sedang mengkaji dan meneliti kes itu daripada aspek tidak amanah dan tidak efisien. Kes itu sedang disiasat oleh polis Pahang," katanya.

Rabu lalu, Pesuruhjaya Kehakiman Akhtar Tahir mengarahkan tindakan diambil ke atas kesemua polis terbabit. Pada masa yang sama tertuduh dalam kes yang ada kaitan dengan kes itu, Lee Yong Toe, 48, dibebaskan selepas didakwa mengedar 700 kg methampethamine.

Bagaimanapun, Lee ditangkap semula selepas 15 minit dibebaskan mengikut Akta Langkah-Langkah Pencegahan Dadah Berbahaya.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10