nuffnang ads

Saturday, August 28, 2010

KEPUTUSAN BADMINTON DUNIA: KHOO KIEN KIAT/TAN BOON HEONG KE FINAL

MALAYSIA boleh memasang impian untuk meletakkan nama sebagai juara dunia badminton bergu lelaki buat kali pertama sejak 33 tahun lalu, apabila pasangan utama Khoo Kien Kiat/Tan Boon Heong mara ke peringkat akhir selepas mengalahkan bergu China, Guo Zhendong/ Xu Chen pada peringkat separuh akhir tadi.

Bergu pilihan utama kejohanan itu mengalahkan pasangan China yang juga pilihan keempat kejohanan dalam permainan straight set, 21-14, 21-18 di Paris, Perancis, sekaligus mengubati duka Lee Chong Wei yang tersingkir kepada Taufik Hidayat pada peringkat suku akhir semalam.

Pasangan negara itu akan bertemu pemenang antara bergu Indonesia Markis Kido/Hendra Setiawan dan bergu utama China, Cai Yun/Fu Haifeng yang sedang bertarung dalam satu lagi permainan separuh akhir.

Sementara itu dalam perseorangan lelaki, Chen Jin mengubati kekalahan pilihan utama Lin Dan apabila berjaya menyingkirkan jaguh Denmark, Peter Gade dalam permainan separuh akhir menerusi permainan rubber set, 19-21, 21-8. 21-1.

Perlawanan separuh akhir antara Chen Jin dan Peter Gade pada mulanya seimbang pada set pertama apabila mereka saling berkejaran memungut mata, tetapi dimenangi oleh Peter Gade. Bagaimanapun, pada set kedua dan ketiga, Peter Gade nyata gagal memberi persembahan terbaik apabila tewas mudah.

Chen Jin akan bertemu pemenang dalam satu lagi permainan separuh akhir di antara Taufik Hidayat dan Park Sung Hwan dari Korea yang akan berlangsung sebentar lagi.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10