nuffnang ads

Monday, July 26, 2010

KEPADA ANAK-ANAK MUDA YANG BIJAKSANA

Anak-anak muda. Anda jangan mudah terpedaya dengan kata-kata muluk pemimpin politik yang kehabisan modal, terutama berkaitan isu pasir.

Betapa sengsaranya kehidupan kita suatu ketika dulu sewaktu lori pasir bermaharajalela. Cuba ingatkan semula bagaimana jalan raya kita rosak, surau kita retak dan rumah jiran-jiran kita setiap hari disirami debu. Lupakah saat-saat kita dizalimi ketika itu wahai generasi muda? 

Laporan akhbar, aduan melalui telefon - semuanya tak memberi kesan untuk menghentikan perbuatan jual beli pasir pada waktu Barisan Nasional memerintah dulu. Pernah ada pihak bersembahyang hajat memohon agar kesulitan itu terhenti. Alhamdulillah ia sebenarnya telah terhenti secara berhemah sejak PR mentadbir Selangor.

Inilah masanya kita memanfaatkan segala-galanya selepas keluar daripada cengkaman politik BN yang tidak mampu membela kita seperti diharapkan.

Dan kini, mereka jugalah cuba kembali menjadikan isu ini sebagai satu usaha politik memenangi hati rakyat. Jaguh kampung mereka yang sudah semakin tidak diterima orang berkempen cuba mengelirukan rakyat tentang isu pasir ini. Atas nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Mengasihani saya mengajak secara ikhlas dan jujur hati kepada anak-anak muda supaya menggunakan akal yang bijaksana menilai apa yang sebenarnya sedang berlaku. Sekali tertipu jangan tertipu lagi.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10