nuffnang ads

Friday, July 23, 2010

KAWAN LAMA ISA SAMAD DI RUMAH ORANG TUA KUALA KUBU BAHRU

Kasih isteri sampai ke mati. Kasih sahabat sampai ke mana? Hampir tiga tahun, saudara Ahmad Sulong, 60, berada dalam jagaan sebuah rumah perlindungan orang tua-tua di sekitar Kuala Kubu Bahru, namun salah satu impiannya untuk bertemu sahabatnya yang paling istimewa masih tidak terpenuh. Tidak kesampaian.
    Siapa sahabat pak Ahmad itu? Tentu ramai nak tahu. Tak lain dan tak bukan ialah Tan Sri Isa Samad, adun Bagan Pinang sekarang, dan bekas menteri besar Negeri Sembilan.
     Apa hubungan antara mereka berdua? Mereka adalah sahabat sejak kecil dan Ahmad sendiri mengakui pernah sebelum ini bersama Isa melawat dan berkunjung keluar negara. Ayah pak Ahmad, Sulong Said, lebih dikenali sebagai Dukun Sulong adalah sahabat baik ayah Isa, iaitu arwah Tan Sri Samad .
    Terpanggil juga saya menyatakan kesedihan betapa seorang sahabat yang kini terlantar menderitai sakit tua sedang menanggung rindu di pusat perlindungan dan kebajikan orang tua-tua manakala sahabatnya Isa pula sedang seronok dan bahagia bersama isteri barunya.
    Isa boleh sahaja berkata tidak kenal atau boleh bersikap tidak mahu ambil tahu hal-hal Ahmad, tetapi realitinya mereka adalah kawan baik. Sama-sama bersekolah di Sekolah Tinggi Port Dickson dulu.
   Ini sekadar pemberitahuan kepada Isa bahawa sahabat lamanya itu sedang terlantar merinduinya. Kalau sudi kunjungilah Ahmad di sebuah rumah kebajikan dan perlindungan orang tua di Kuala Kubu Bahru di Selangor.
   Ahmad memang tak menagih simpati Isa, tetapi sebagai manusia kita faham apalah makna kawan ketika saat-saat diuji sedemikian parah oleh Allah.

DEBUS DEBUS SINGA LAUT MEMBELAH OMBAK: Ala Mat Sulong Kg Teluk. Tak kan tak kenal. Alahai...

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10