nuffnang ads

Friday, June 18, 2010

TAK HAKIS DEK MUSIM, TAK LERAI DEK JARAK

Seorang lagi sahabat lama, lebih 32 tahun tidak mendengar berita menghubungi saya menerusi telefon petang semalam.

Kolonel Mohd Anas yang bertugas di Mindef, bertanyakan khabar selepas mendapat maklumat daripada kolonel Amirudin Sulaiman, tentang keadaan saya yang kurang bermaya.

Kata Mohd Anas dia masih mengingati saya dan meminta alamat rumah kerana berjanji akan singgah ketika kelapangannya nanti.

Demikian, seorang demi seorang rakan lama ketika menuntut di Maktab Tentera Diraja dulu, menghubungi saya. Ternyata mereka sahabat sejati kerana walaupun berpuluh tahun terpisah masih tidak melupai rakan-rakan lama. Kolonel Anas dari B kompeni, saya dan kolonel Amirudin dari kompeni E.

Moral di sebalik kisah perhubungan semula selepas lama terpisah ini adalah tentang makna persahabatan. Putera RMC amat kukuh ikatan persahabatannya. Tak terhakis oleh musim, tak terlerai oleh jarak.

Terima kasih juga rakan lama lain, Brig Jen Ismet Nayan, kolonel Hassan Ali, kolonel Amirudin, kol Hamid Isa, lt kolonel Sabri, Mejar (B) Sharif rahmat, Kapt(B) Anuar Rahim dan semua yang kadang-kala susah pula saya mengingati nama mereka.

Semoga Allah memberkati kehidupan anda. Jadilah pemimpin yang baik.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10