nuffnang ads

Monday, June 14, 2010

PUSING LAGI

Sekali lagi tiada konsistensi berhubung isu melibatkan rakyat. Kali ini menteri lain pula yang bercakap. Cadangan kenaikan gaji pengawal keselamatan, terpaksa ditangguh ke tarikh lain bagi memberi peluang syarikat kawalan keselamatan dan mereka yang terbabit dalam industri itu membuat kajian dan penelitian. Dulu kata mahu laksanakan 1 Julai.

Sebelum ini, kata seorang menteri lain, pembangunan semula Kg Baru akan diagihkan mengikut pecahan 60 peratus bumiputera dan 40 peratus rakyat asing. Pun jadi terbalik.

Sebelum itu, kata seorang menteri lain pula, negara akan muflis seperti Greece (sudahlah kalah 0-2 dengan Korea Selatan) jika subsidi tidak ditarik balik. Juga pusing ke belakang.

Sebelum itu, ada undang-undang diluluskan antaranya mengenakan kompaun RM1,000 kepada pesalah jalan raya, juga ditarik balik sehari dua selepas itu.

Dan banyak lagi. Dan banyak lagi.

Mesej yang ingin saya tegaskan ialah, apakah cadangan atau keputusan sedemikian penting dan paling utama ia telah disiarkan media boleh sewenang-wenangnya ditarik atau ditangguh. Oang akan mempersoalkan di mana kredibiliti menteri. Paling sedih, orang juga mempertikaikan kewibawaan kerajaan.

Nasihat saya sekali lagi ialah jangan bercakap banyak sebab kalau bercakap banyak, banyaklah yang kita akan buat silap. Kalau banyak yang kita buat silap, maka orang akan meluat. Serraammm!

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10