nuffnang ads

Tuesday, June 29, 2010

JANGAN KHUATIR MASUK MTD

SHAH ALAM: Kematian seorang pelajar Maktab Tentera DiRaja (MTD), dipercayai didera sekumpulan putera senior beberapa hari lalu amat menyedihkan, tetapi ia diharap tidak mencalarkan imej MTD sebagai sebuah kolej pengajian tentera terulung di negara ini.
Sebahagian besar bekas putera yang enggan nama mereka dikenali berkata, kejadian itu adalah sesuatu yang terpinggir berbanding senario sebenar kehidupan putera sejak maktab itu ditubuhkan.
Mereka mendakwa, buli dalam makna sebenar tidak berlaku di MTD tetapi tidak menafikan ada sesetengah aktiviti yang dijalankan secara rutin di maktab itu dilihat sebagai penderaan oleh sesetengah pihak.
Walaupun kematian telah berlaku dan seorang putera disingkirkan, mereka berharap semua pihak membiarkan pihak berkuasa termasuk polis menjalankan siasatan menyeluruh bagi memastikan kebenaran dapat ditegakkan kepada keluarga si mati.
Pada masa yang sama, kebanyakan bekas putera berharap supaya masyarakat tidak hilang keyakinan terhadap kecemerlangan dan kewibawaan MTD yang dikatakan setaraf dengan kolej tentera luar negara seperti Sandhurst Military Academy (SMA) di Britain dan kolej tentera Amerika di West Point.
Sehingga kini, MTD telah melahirkan begitu ramai peawai tentera dan awam yang cemerlang termasuk juga exco kerajaan Selangor kini, YB Yaacob Sapari.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10