nuffnang ads

Wednesday, June 9, 2010

BANTULAH ORANG MELAYU

Orang Melayu banyak sangat masalah sekarang ini. Bantulah mereka, terutama dalam bidang ekonomi. Mereka hanya akan berjaya jika dibantu kerana termaktub dalam fasal 153 perlembagaan, hak keistimewaan orang Melayu dalam bidang ekonomi dan pelajaran khususnya adalah terjamin.

Jangan biarkan Melayu merempat hanya kerana mereka tidak suka memprotes. Jangan menunggu sehingga mereka bersuara. Ketika kita membantu bangsa lain, jangan lupa bangsa Melayu. Ada hanya berpendapatan RM600 sebulan, sedangkan itu jauh lebih rendah daripada taraf seseorang dikatogerikan sebagai miskin.

Mahu dibiarkankah mereka? Atau kita mahu menunggu mereka membawa tempurung memanjat tangga ke tangga meminta belas kasihan.

Bangkitlah pusat Zakat, JKM dan wakil rakyat yang diberi undi dengan harap untuk membantu Melayu ini. Jangan beri alasan konon tidak tahu. Itu menunjukkan anda tidak membuat kerja atau turun ke padang. Menjadi orang diberi kuasa bermakna anda kena mempertajamkan telinga, melebarkan lagi bukaan kelopak mata dan melajukan langkah menyusur kawasan anda.

Jangan ditanyakan adakah orang Melayu susah? Siapa? Kat mana? Susah macam mana? Kenapa tak jumpa kita? Kalau macam itulah, tunggu pilihanraya akan datang!

Duka orang Melayu mesti dirawat secara berhemah. Dukacita kadangkala membuat orang Melayu sanggup berpatah arang.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10