nuffnang ads

Saturday, May 29, 2010

SAMY VELLU LAGI

Dari suam menjadi hangat. Kini terasa seolah-olah mendidih. Bolehkah Samy Vellu tahan? Tak mungkin. Inilah firasat saya.

Duduk terlalu lama mungkin menyebabkan sebahagian saraf kita kurang berfungsi. Itu risikonya kalau duduk terlalu lama. Apatah lagi berpuluh tahun. Sebaiknya, bangunlah dari duduk dan pergi ke pintu, lalu ke luar dan berjalan ke padang-padang lapang. Regangkan urat dan otot supaya saraf juga jadi segar. (masa akan datang kalau sesiapa termasuk Samy Vellu mahu rawatan saraf, boleh cuba dengan seorang pakar di HUSM. Dr Nizar Abdul Jalil namanya). Kalau Samy segan untuk hubungi doktor itu, saya boleh tolong. Jangan marah Samy. Saya maksudkan kalau sakit. Kalau tak sakit, duduklah diam-diam. Pekakkan telinga apa yang sedang berlaku.

MIC bagi saya perlukan perubahan. Perlukan perubahan! Kalau sudah ada suara suruh Samy turun, lebih baik turunlah. Saya yang bodoh ini rasa, mesti ada di antara cakap-cakap itu mempunyai kebenarannya. Samy jangan peningkan kepala lagi. Dalam berapa juta orang India di negara ini, saya fikir mesti ada yang boleh jadi pemimpin MIC. Mungkin mereka kurang baik dari Samy, tapi kita kena fikir cara rasional. Tak mustahil juga ada di antara mereka lebih baik dari Samy. Inilah yang Samy kena fikirkan. Saya bangga kalau MIC kuat dan kaum India terbela walaupun saya Melayu.

Orang bukan benci Samy. Tak benci. Orang sayang Samy. Itu fasal dia orang minta Samy segera lepaskan jawata. Samy pula janganlah melenting tak tentu fasal. Dulu bila saya suka marah-marah, anak saya bisik ke telinga saya. Dia kata: Abah jangan marah-marah. Abah mesti guna akal. Jangan guna kepala lutut! Mungkin Samy boleh jadikan kata-kata anak saya ini sebagai satu benda yang merangsang tindakan terbaik.

Tabik Samy!

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10