nuffnang ads

Sunday, March 6, 2011

MINUM AIR DARI PETAI PINANG TUNGGAL DAN POKOK LIAR DI SUNGAI PETANI BOLEH JADI KUAT DAN SIHAT!


ORANG Melayu khususnya pantang dengar hal yang pelik-pelik. Cerita pokok petai keluarkan air, terus jadi cerita panas.

Air ditadah terus diteguk. Masuk dalam kerongkong dan tersimpan dalam pundi kencing! Pakar pula kata itu air dari riang-riang ketika bersetubuh!

Ini pun satu pandangan yang melucukan. Riang-riang bersetubuh tak kanlah airnya bergelas-gelas, ngalahkan air manusia ketika kencing pagi waktu hujan!

Dua kejadian pokok menitiskan air di Pinang Tunggal dan Sungai Petani adalah satu kejadian biasa yang dijadikan Allah untuk menceriakan lagi kehidupan manusia. Apa yang peliknya. Kalau pokok keluarkan air, memang ada. Memang dah banyak kali orang tengok.

Tapi janganlah cakap itu air dari kencing riang-riang yang sedang bersetubuh. Tak masuk akal. Kalau air tupai sedang bersetubuh bolehlah sikit diterima akal. Yang orang kita pula, bila air itu datang dari cara pelik sikit mulalah anggap semuanya hebat, cemerlang dan terbilang. Boleh jadi kuat macam badang. Boleh jadi sihat selama-lamanya..Alahai...air turun dari celah dinding bangunan tak nak tadah ke? Orang kata air pelik, tapi lepas periksa rupanya air dari tangki najis bocor dan meleleh...boleh jadi kuat dan ketagih beb...teguk arrr...

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10