nuffnang ads

Tuesday, March 1, 2011

DIGOSOKNYA BATU ITU BERKALI-KALI, BIAR KESNYA MENANG, TAPI....


Ini cerita dari mulut seorang wanita selebriti.

Dia bercerita tentang seorang bomoh lelaki asyik menggosok batu, konon entah untuk apa. Tapi lama difikir-fikirkannya, tentulah itu satu cara seseorang berusaha untuk menang kes walaupun sebenarnya hal ini tidak masuk akal atau munasabah atau munasarawak langsung!

Maka digosok-gosoklah batu itu berkali-kali oleh bomoh itu, sambil duduk. Digosoknya lagi berkali-kali sepanjang bicara. Lalu perbuatan si bomoh itu pun dilihatlah oleh seorang ayah kepada seorang lelaki yang ada di dalam mahkamah.

Cerita selebriti itu lagi, lebih kurang begini. Tertanya ayah lelaki itu apabila melihat si bomoh asyik menggosok batu sambil mulut berkumat-kamit.

"Apo kau buek tu jang?" mungkin itu tanya si ayah yang hairan.

Dijawab orang berdekatan, si bomoh sedang menggosok batu untuk membantu seseorang biar menang kes pelanggannya di mahkamah.

Lalu si ayah yang anaknya juga ada kaitan dengan kes itu berkata selamba. "Nah! kau tengok sapo kuek. Batu sapo lobih berkuaso! Kau tengok aku tongah menggosok batu ku ini!"

Maka ditanya seseorang. "Batu apokah yang pak cik gosok itu?"

Jawap lelaki itu: "Ni ha...batu tolur den! Kau tengok kek bomoh tu! Kan dan tak gosok batu dio laie. Sobab apo? Sobab batu den ni lebih power. hahahahahah!"

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10