nuffnang ads

Friday, February 18, 2011

BAHRAIN KERAH TENTERA AMBIL ALIH TUGAS POLIS DI DATARAN MUTIARA, MANAMA SELEPAS EMPAT PENUNJUK PERASAAN TERBUNUH


SEBAGAI langkah menyuarakan kekesalan kerajaan di atas kematian empat penunjuk perasaan yang terbunuh apabila bertempur dengan polis anti rusuhan di Dataran Mutiara, Manama, Bahrain mengarahkan tentera mengambilalih tugas mengawal penunjuk perasaan.

Tindakan keras polis anti rusuhan sehingga membunuh empat penunjuk perasaan yang terbabit dalam penentangan ke atas pemerintah Bahrian, turut mendapat kecaman antarabangsa.

Menteri Luar Bahrain, Sheikh Khaled Ahmaed al-Khalifa, berkata polis sepatutnya mengambil langkah berhemah dan tidak keterlaluan sehingga mengakibatkan kematian. Namun katanya, keburukan telah berlaku dan kerajaan berusaha menangani tunjuk perasaan dengan cara paling baik.

Tunjuk perasaan terutama di kalangan rakyat berfahaman Syiah menentang kuat pentadbiran negara Bahrain yang dikuasai puak Sunnah. Tunjuk perasaan itu turut dilaporkan berpunca daripada kebangkitan rakyat di Mesir dan Tunisia.

Bahrain dan Libya adalah antara beberapa negara di Arab dan utara Afrika yang dijangka mengalami gempa dan tsunami politik tahun ini ekoran kebangkitan rakyat.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10