nuffnang ads

Wednesday, February 16, 2011

700,00 KONDOM HILANG: JADI HADIAH HARI VALENTINE LA TU!


SAHABAT pun berjenaka. Katanya, patutlah ratusan ribu kondom ultrathin hilang beberapa minggu lalu. Katanya, mungkin ada mat sepedal nak agih-agihkan satu dunia untuk jadikan hadiah Hari Valentine.

Mangkuk getah betul sahabat saya itu. Tambahnya lagi, usah yang percuma, yang berbeli dan kena beli pun katanya, tidak cukup di kedai serbaneka.

Lawaknya lagi, kondom patut dijadikan barangan kawalan menjelang hari Valentine. Paling penting lagi katanya, pastikan pelanggan tidak membeli lebih dari sekotak. Macam ketika minyak masak kurang di pasaran baru-baru ini.

Lagi satu katanya, di semua pintu masuk pastikan kondom Malaysia hanya dijual untuk rakyat tempatan. Kalau ada warga asing mahu membelinya, tambahkan duti tambahan sebanyak 50 peratus daripada harga biasa.

Saya pun kata, dia dah gila sebab cakap semua benda itu selepas dua hari sambutan Hari Valentine berlangsung. Tapi sahabat saya balas dengan jawapan pedih. Tahun depan ada lagi! Dan selepas itu katanya setiap tahun selepas itu ada lagi dan lagi dan lagi!

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10