nuffnang ads

Wednesday, February 16, 2011

14 BULAN PENJARA BUAT DENGAN BUDAK 14 TAHUN


UNTUK kali kedua, Helmi Mahmod melakukan kesalahan serupa. Buat seks dengan gadis bawah umur menerusi perkenalan dari ruang sembang internet!

Kali pertama, lapan tahun dulu, Helmi, 28, dipenjara 4 bulan. Namun minggu ini dia dipenjara 14 bulan kerana kesalahan buat seks dengan budak 14 tahun, mangsa yang berbeza.

Cerita kejadian bermula apabila mangsa pelajar sekolah menengah datang ke flat kediaman Helmi untuk pertama kali. Di situ mahkamah diberitahu berlaku perbuatan seks. Mahkamah diberitahu ketika itu mangsa adalah seorang dara dan Helmi pula melakukan seks tanpa menggunakan kondom.

Paling buruk tabiat ialah perbuatan itu dirakamkan Helmi menggunakan kamera digital. Helmi yang memberi alasan konon dia mengidap sakit mental, gagal dalam cubaannya untuk menyanyi di mahkamah kerana pemeriksaan menafikan dakwaan dia mengalai sakit mental.

14 bulan penjara sebenarnya tidak cukup untuk sebuah kehancuran harga diri dan maruah sebagai perempuan, tetapi apalah yang boleh dituntut lagi kalau itu adalah hukuman yang dilaksanakan!

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10