nuffnang ads

Sunday, December 5, 2010

YA...PERDANA MENTERI KATA KETEPIKAN POLITIK UNTUK SELESAIKAN ISU AIR DI SELANGOR

YA...memang benar dan baik bunyinya Perdana Menteri mengajak semua pihak mengetepikan politik untuk menyelesaikan isu air di Selangor.

Bagamanapun, apa yag diCAKAP adakah sama dengan cara PANDANG dan TINDAKAN yang akan dibuat? Yang dicakap bunyinya elok, yang dipandang pula dari sudut mana atau sisi mana? Tindakannya pula nanti condong darjahnya ke mana?

Beginilah matematik orang Selangor macam kita yang tidak sekolah tinggi ini. Mudah sangat. Syabas kena terima tawaran kerajaan Selangor untuk ambialih bekalan air untuk rakyat Selangor dengan bayaran lebih RM9 bilion. Dulu Syabas pun ambil ikut sistem pengswastaan dan bukan secara tender terbuka. Ketika Syabas ambil air dulu pun, semua logi, batang paip dan saluran paip ke rumah-rumah rakyat Selangor telah sedia ada - kebanyaannya dibayar sejak dulu-dulu oleh RAKYAT. Syabas tak berbelanja untuk sebuah perniagaan yang telah sedia asasnya.

Bukankah kerajaan Selangor sebuah kerajaan yang berdaulat yang dipilih oleh rakyat untuk rakyat. Biarlah kerajaan yang dipilih rakyat menguruskan air ini. Dulu, perjanjian bekalan air pun bukan dibuat dengan kerajaan yang ada sekarang. Syabas boleh ambil bayaran ditawarkan kerajaan negeri dan lepaskanlah pengurusan air ini.

Rakyat senang, semua senang. Ikut cakap Perdana Menteri, jangan dipolitikkan isu ini. Kalau kita lihat daripada sisi begini, tak jadi masalah sebenarnya. Rakyat terbanyak menyokong biarlah kerajaan negeri yang uruskan airnya. Kalau kerajaan tak mampu, rakyat jatuhkan kerajaan sedia ada dalam pilihanraya nanti dan rakyat pilihlah kerajaan baru. Apalah susah sangat?

Tak payah lagi susah-susah menghantar memorandum. Ini semua memerlukan pengorbanan. Kalau kata rakyat didahulukan, dahulukanlah rakyat. Jangan dulukan orang yang telah kaya raya.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10