nuffnang ads

Friday, December 31, 2010

PELAJAR KEJURURAWATAN DAPAT ANAK ANGKAT SEGERA DI TEPI TANDAS

SEORANG pelajar kejururawatan, terkejut apabila seorang bayi yang diminta pangku untuk seketika bagi memudahkan ibunya ke tandas, akhirnya menjadi 'anak kekal'nya apabila ibu berkenaan terus lenyap menghilangkan diri.

Kejadian itu menimpa Qurratnaini Amni Jamaludin, 20, di stesyen KL Sentral, Kuala Lumpur jam 10.25 pagi ketika dia baru tiba dari Seremban beberapa minit sebelum itu.

Menurut Amni, sebelum kejadian dia melihat seorang wanita sedang memangku seorang bayi berusia seminggu. Wanita itu kemudian meminta jasa baik Amni untk memegang anaknya seketika dengan memberi alasan mahu ke tandas berdekatan.

Amni yang tidak curiga, menghulurkan bantuan memangku bayi itu. Bagaimanapun selepas lebih dua jam menunggu, Amni mulai risau kerana kelibat ibu bayi itu yang memakai skaf, blaus dan jeans tidak muncul.

Menyedari ada yang tidak kena, Amni terus menghubungi keluarganya di Seremban yang kemudian datang menjemput dia dan bayi itu pulang menaiki sebuah kereta.

Bayi seberat 3.5 kilogram, berkulit gelap itu diserahkan kepada Hospital Tunaku Jaafar, Seremban sebelum satu laporan polis mengenainya dibuat.

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENJULANG MARTABAT MEMBURU DARJAT

MENERIMA SESUATU DARIPADA DATUK BANDAR SHAH ALAM, DATUK MAZALAN MD NOOR 10.10.10